Saturday, June 14, 2008

efter en tid av lugn, kliar det bara på mina ben igen...

Nu har jag varit väldigt dålig på att uppdatera här. Trots att jag ränner runt som en iller så händer det ändå inte så mycket anmärkningsvärt i mitt liv. Förutom att jag äntligen klarat en tenta som jag försökt med mååååånga gånger... Det finns hopp för mig! :-) Idag är det i övrigt fikastund på nytt ställe som väntar. Imorgon är det kyrkobesök. Incha allah.

Jag har funderat på om jag skall orka kommentera det här eller inte. Det var ju inte så länge sedan som historien om Josef Fritzl och hans fångar uppdagades, och bara någon vecka senare var det killen som yxmördade fru, föräldrar och svärföräldrar och sedan tog livet av sig själv. Det intressanta är att ingen börjar prata om de farliga österrikarna, eller italienarna. Trots att länderna dessutom ligger grannar. Efter dessa fall, borde inte hela området och alla som bor där vara farliga? Jag tycker vi borde upplysa våra döttrar om att absolut inte träffa någon österrikare, de är opålitliga människor.

Eller så kan vi alla sluta upp och döma en hel hop av människor bara för att det finns en person eller två som gör något illa....

PS. Visst är väl hop ett ord? Så att det nu inte blir som med hjornet som låg på vägen... :-D

No comments: