Monday, June 23, 2008

en del ironi, en del allvar, men mestadels bara prat.

Det var spänning på hög nivå igår kväll. Straffar är inte heller ett kul moment för att avgöra -vem som helst kan ju vinna. Fast igår vann rätt lag! :-) Vad jag minst kunde ana var att detta pågick samtidigt som det var som mest spännande. Jag måste säga att migranterna är smarta! Men det var ju synd att vakterna trots allt var förberedda... :-(

Huj. Bara de stängsel som finns runt Melilla (och angtagligen även Ceuta) är avskräckande för min del. Inte skulle jag vilja möta en beväpnad argsint vakt också. Som belöning för sitt mod kan vi väl ge migranterna papper till Europa? I mean it.. Eller också så kunde Spanien (och därmed Europa) lämna den nordafrikanska kusten, så kunde även taggtrådsstängslet monteras ned. De som då kom till Europa vore antagligen duktiga simmare och kunde platsa i något av Europas länders simlandslag. Se, nu har jag löst migrations-problematiken!

Dags att gå och tvätta lite kläder, för att sedan städa ett alltför smutsigt palats.

I övrigt: Arbetarna under mitt fönster spelar "Didi" med Cheb Khaled... (Det var längesedan jag lyssnade på rai-musik...)

PS Här har vi en kille som nog inte passar på ett flygplan (den argsinte, alltså)!

No comments: