Friday, June 20, 2008

Jaha, dags att kavla upp ärmarna då...

Pust. Jag har fått flertalet mindre deluppgifter klara och inlämnade. Det är bara en liten grej ännu som jag skall korr-läsa om ett tag och sedan skicka in. När väl det är gjort, så har jag bara att kavla upp ärmarna och ta itu med mina mastodont-projekt. Det 16-sidiga bokreferatet har ännu inte blivit gjort och så den berömda migrationen som jag skall försöka hitta en lösning för -utan grunddata... MAMMA!! Samtidigt har jag ju lite sommarkurser som jag inte kunde hålla mig ifrån. Och just ja, jobbsök......... Det är tur att jag inte behöver tid för att ligga på stranden och lata! Å andra sidan finns det inte mycket strand att ligga på här i Paris, och än mindre väder att ligga för... Låter snuskigt det där... Men ni vet vad jag menar!

Jag hade egentligen massor kul att berätta om min hemresa, men så rinner tiden iväg och saker börjar kännas inaktuella.. Ni vet hur det är. Men jag kan ju nämna att när jag skulle köpa SL-remsa, så undrade tjejen i kassan om jag skulle ha fullt pris eller... Jag tar det som en komplimang! *smile* Flygplanet blev också en timme försenat pga fransk flygledarstrejk. En kvinna som satt vid nödutgången ville inte lägga upp varken väska eller papper på hyllan vid landning. Det hela slutade med att hon står och skriker på de stackars flygvärdinnorna om att de inte låter henne göra som hon vill och att de dessutom snor en timme från henne. Stackars människa... Det kan inte alltid vara lätt.. Den här gången hade hon alltså fel i allting och bara skämde ut sig själv. Det var tom en svensk äldre dam som gjorde tecken till kvinnan att hon skulle vara tyst.. :-) Själv ville jag bara fråga henne vad hon hade tyckt om jag inte följt reglerna på flygplanet och ställt mig och skrika på flygvärdinnorna... Fast jag tror det skulle ge mera effekt om jag bar niqab och skrek på arabiska... :-) Kvinnan fick iallafall en ordentlig tillsägelse av den manliga pursern -och då lugnade hon sig.

No comments: