Thursday, June 05, 2008

Telia Sonera

Jaha, så har budet då kommit till slut, eller det indikativa budet borde jag säga. TLSN-aktien har hoppat upp mer än 7 procent idag, står nu i 57,75 sek. Jag undrar om det inte är årshögsta? Jag tror 56 var det tidigare årshögsta.. (Aktien har varit nere vid 43 sek för några månader sedan) Ju mera aktien stiger desto sämre blir det redan dåliga budet från France Telecom. Det talas även om flera spelare på plan, rykten går kring kommande bud från både Telenor och Altimo. Jag gnuggar mina händer och hoppas på att budgivarna triggar varandra. Nog för att jag egentligen tycker Odell sålt ut tillräckligt av statens ägodelar...

EDIT kl 17:30: Fransmännen är inga dumbommar - bra analys av Anders Billing på Affärsvärlden.

4 comments:

Zahra said...

Åh! Du är inte bara datanörd, du är aktienörd också! Varför umgås vi överhuvudtaget? :-p

it's a lifestyle... said...

Vi umgås för att jag har så många intressanta sidor av min personlighet att visa! Det är en svår balansgång att alltid visa den rätta personligheten, samtidigt som det är just vad som stimulerar min extremt intelligenta hjärna.

Eller också så kan man kalla mig schizofren... :-)

Zahra said...

Ja just ja, din extremt intelligenta hjärna... HUR kunde jag glömma den?!

Hupp hupp!

:-D

it's a lifestyle... said...

näh, det är väl inte så konstigt.. jag brukar ju försöka att visa mig på samma nivå som dem jag umgås med ligger på, så du har väl bara inte tänkt på min intelligens tidigare...

huh, jag låter ju hemskt dryg nu.. :-S tilläggas bör att jag skulle behöva umgås med matematiker ett tag! min intelligens är inte så matematisk som den borde vara just nu.. :-|