Saturday, October 18, 2008

Inte bara sossarna som har inbördes olika åsikter*...

Häromdagen läste jag någon rubrik om att Alliansen är stark och samarbetet över partigränserna fungerar väl. Igår fick jag däremot känning av något helt annat.. Bara inom (nya??) moderaterna verkar det finnas väldigt många olika åsikter och inte verkar partikamraterna ha snackat ihop sig särskilt mycket heller. Rörande euro-frågan fanns det tydligen tre olika åsikter bland partitoppen. Finansminister Anders Borg säger ja. Utrikesminister Carl Bildt säger nej. Statsminister Fredrik Reinfeldt driver inte frågan.

Vidare kan jag berätta för nyfikna läsare att efter ett dagisbesök så har nu ninjamannen lämnat kobben. Nu kan dem andas ut igen.. Och kanske förhoppningsvis inse att allt som är lite annorlunda inte alltid är så farligt..

Annars kan jag meddela att jag och min man precis kommit hem efter en fem timmars promenad.. Fast riktigt så farligt var det inte. Vi mötte upp med en kompis och gick för att äta lunch, sedan gick vi lite till för att dricka en kaffe, och slutligen gick vi lite till för att så småningom ta tunnelbanan hem.. Det har varit en underbar dag, lite kallt men solen har lyst och värmt oss under promenaderna. Dessutom fick jag se ännu några nya områden som jag annars bara passerat under jorden.

Bilden nedan är från ett tidigare tillfälle. En söndag innan sommaren, då vi passade på att gratis besöka Musée du Louvre.


* Fotnot: Jag tänkte på Sahlins pudel. Efter att först ha stängt dörrarna till samarbete med (v) och därpå fått stark kritik inifrån partiet, gjort en helomvändning och förutom samtal med (mp) har hon även påbörjat samtal med (v) om ett framtida eventuellt regeringssamarbete.

No comments: