Friday, October 24, 2008

kedjebrev om mig själv! låter spännande...

Jag har lyckats igen! Nog för att jag inte tycker arbetsbördan på juridik-kursen motsvarar det förväntade, men jag har nog tagit i lite igen.. Jag har lyckats anmäla mig till tre nya kurser för november-december, dvs 15 poäng till. Förutom de 30 poäng jag redan arbetar med. Nu är det bara ett deltidsjobb och ett socialt liv till, så börjar det likna mitt fd Stockholmsliv. Då jag blev vägledd i all stress... *drömmer mig bort till min lilla blå lägenhet med novemberkylan utanför, sami yusuf spelar på datorn och jag har nyss fått ännu en insikt om vad som är sanningen och vad jag borde ägna mitt liv åt*

Jag har blivit utmanad! Av syster Maryam.

Reglerna är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg

1. De som känner mig vet redan det mesta om mig. Med min familj och mina vänner är jag som en öppen bok. Och genomskinlig som en glaskula. Är jag arg syns det på mig. Är jag glad syns det på mig. Och frågar ni mig något så står svaret skrivet i pannan!

2. Jag är en förvirrad typ.. Med ett "superminne" som en guldfisk! Det vanliga är att jag börjar en mening, men glömmer bort vad jag skulle säga halvvägs in i meningen.

3. Jag älskar nördhumor! Förutom de underbara ordvitsarna som syster Zahra brukar komma med (saknar dem!!) så gillar jag också skämt i stil med "Vet du hur många software engineers som krävs för att byta en glödlampa? Inga, det är ett hårdvaruproblem". Men bäst av allt är den där om älgen...

4. Jag ryser i hela kroppen när jag hör någon borsta sina tänder. Det leder till att när min man borstar tänderna i vår lilla skokartong, kryper jag ner under täcket och sätter fingrarna i öronen samtidigt som jag mumlar otydliga ljud för mig själv. Allt för att stänga ute ljudet av ta-huh-ndborstning.

5. Jag gnäller på min man som äter kakor till frukosten, men så fort han går iväg till jobbet så smyger jag till kakskåpet... (Ssch! Snälla, berätta det inte till honom..) :-)

6. Under tonåren var simning min passion. När jag var 15 år ville den dåvarande svenska juniorlandslagstränaren i simning att lilla jag skulle börja träna och tävla med hans klubblag. Bl.a. tränade jag några gånger med en blivande världsrekordhållare. Men någon flytt blev aldrig av.. Min klubb ville inte riktigt släppa iväg mig. :-( Men några år senare tränade jag istället med en par killar som då tillhörde den finska eliten. De var lite snabbare än vad jag var... :-)

7. Kanske inte någon nyhet för flera av mina medsystrar, men det viktigaste i mitt liv är الله -Gud. Det finns ingen som ger mig så mycket som الله, det finns ingen som lyssnar så mycket på mig som الله, det finns ingen som värmer mig så mycket som الله. Att bli vägledd är den bästa gåvan jag någonsin fått! !شكرالله (med reservation för felstavning).

Så, that's it. Nu vet ni allt om mig! Och klockan har hunnit bli en hel del, dags för mig att krypa till sängs... Men innan jag avslutar så skall jag utmana.... humm.. malin! :-)

1 comment:

Anonymous said...

Hihi... snacka om att jag känner igen nr. 5 :). (och såklart nr 7, alhamdulillah)

Ha det så gott och ta det lungt med pluggandet! :)

Asalam aleikoum