Thursday, October 02, 2008

Jag vill ha FRED, men det är ingen som bryr sig om vad jag vill...

Från svenska staten över till den svenska kyrkan som satsar sina pengar på vapen, alkohol och olja. Jag minns nu också artikeln om att kyrkan skulle öppna en bar för att locka till sig besökare. Länkade jag någonsin till artikeln? Jag kan inte annat säga än att svenska kyrkan är ute på hal is.. Kyrkan försöker desperat locka till sig svenskarna som blir allt mer besatta av dunya. I jakten på dessa gudsförnekare så begår kyrkan själv en stor synd. Kyrkan lockas av det världsliga och glömmer bort Gud. Ittaqillah!!

Som god nyhet kan jag berätta att det tydligen är under planering att bygga Frankrikes största moské på den här sidan om staden (inte så långt från oss). Men det tar väl ännu ca tio år minst innan det är klart med bygglov, pengar, genomförande....

Jag skulle slutligen vilja uppmärksamma mina läsare på att Israel nu inte tillåter Palestinagruppernas biståndsarbetare att genomföra sina regelbundna besök till Gaza (läs mera). Det är ju schysst då att Israel först dumpar sitt giftiga avfall på Palestinsk mark och sedan inte tillåter barnläkare komma in i landet... (Nog för att avfallet dumpades på Västbanken och läkarna skulle till Gaza, men det är info vi utelämnar för att propagandan skall bli kraftigare! :-D )

Nä, om jag skulle studera lite också...

4 comments:

Maryam said...

Asalam aleikoum och Eid mubarak! Du skriver alltid så bra i din blogg om politik och andra saker, machallah!
Jag vet inte vilken del av Paris du bor i, men de har byggt en superfin moske i Creteil, just vid vattnet. Allt är inte klart inuti, men machallah! Min svägerska bor just bredvid och det är väldigt fint. Var ska de bygga den andra?
Ha det så gott
Asalam

it's a lifestyle... said...

Barak allahu fiki, syster Maryam. Jag måste åka till Creteil och kika på bygget.. Fast Creteil ligger låååångt bort! :-) Jag bor i 16de arrondissement och moskén skulle byggas i Boulogne-trakten, strax utanför stadsgränsen skulle jag tro. Det vore fint med en moské som granne till tennisbanan Roland Garros (där franska öppna spelas) och där finns det gott om plats också. :-P

Din svägerska? Via din bror eller din man? ;-) *letar nya kontakter att fördriva min annars så ensamma vardag med*

Anonymous said...

Ja, det tycker jag att du borde göra :).
Måste tänka efter lite, 16:e, är det typ vid Pont de Neuilly? Jag bodde ett tag vid La Defence och handlade på Les Robinsons (eko-mat) som låg i 16:e har jag för mig.

Brukar du åka till Stora Mosken ibland (5:e)? Jag gillar att sitta där i trädgården och så på helgerna brukar de ha föreläsningar för yngre människor, vet ej om du varit där - bara ett litet tips :). Träffade en finlandssvensk syster där en gång, machallah! (Det är konstigt men det känns som att jag alltid råkar på en massa konvertiter från finland, machallah! och alla är så underbara :)

Det är min svägerska via min man. Hon har just i dagarna fått sitt tredje barn och är rätt mycket hemma, så vill du ha kontakt med henne är det inga problem, hon kanske bara har det lite fullt upp just nu :).

Ha det så gott
Asalam aleikoum

it's a lifestyle... said...

Det är Port Maillot och söderut.. :-)

Jo, jag brukar gå till stora moskén. Den är så vacker, masha allah! Jag ska nog publicera ett foto eller två från den också någon dag...