Thursday, November 27, 2008

Hej då!

Imorgon bitti, eller inatt egentligen, bär det iväg söderut. Jag åker till Marocko i två veckor, incha allah. Min make sluter upp om drygt en vecka, incha allah... Det känns lite tudelat. Jag ser fram emot att få åka tillbaka till ett av mina favoritländer, men att sitta drygt en vecka med människor som man inte känner så bra och som man dessutom inte kan kommunicera med känns inte helt lockande. Det största problemet med att åka iväg har ändå inte att göra med att jag åker ensam, det har att göra med att jag åker. Jag har många saker jag borde gjort innan jag åker, men men.. Tiden rinner iväg och idag har jag ägnat tiden åt att ränna på stan och fixa personnummer och bankkonto. Suck! Här har ni tjejen som nu bor i fyra europeiska länder samtidigt... Men imorgon kommer jag äntligen hem till mitt hemland -Marocko!! :-D

3 comments:

Anonymous said...

Hoppas att du inchallah får en skön vistelse i Marocko. Jag kan ju verkligen hålla med dig om att det inte skulle kännas så lockande att vara alldeles själv med människor man inte kan kommunicera med. Men oftast brukar det ju lösa sig på nåt vis, med händerna och roliga ord :).

Det var verkligen synd att det inte låg närmare Rabat (alltså Oujda dit vi ska), men vi ber till Gud att vi får träffas någon annan gång :).

Jag måste bara säga att jag håller med dig i dina flesta inlägg, baguettinlägget (jag ääälskar baguetter!), muslimsktlandinlägget (vaddå muslimskt land?), fotoinlägget (javisst får man lust att kräkas)... och det mesta :)

Ha det så gott nu och Må Allahs ljus lysa med dig och din familj!
Många kramar från syster Maryam och Asalam aleikoum

sedermera said...

ha det jättebra!!! kram!

Zahra said...

Hejdå vännen :´( Men du kan väl blogga därifrån? Ni har väl internet hemma? Kanske vi kan skypa nån kväll?

Hoppas du har det bra iaf, och njut nu ordentligt över att vara i ett varmt, vänligt och framförallt muslimskt land! Nästa gång får du ta med mej :-p

Kramar!!!