Tuesday, November 04, 2008

nörd-snack

Det tog ungefär tio minuter igår och så var jag tillbaka vid datorn.. Envis som jag är så kan jag inte ge upp. Nu har jag en "ny" installation av Windows, men tyvärr tror jag inte att jag uppnått det jag huvudsakligen ville uppnå med ominstalleringen. Datorn slocknar fortfarande... Kan bero på att jag ju inte hade någon installationsskiva, utan bara den recovery-skivan som jag skapade vid första installationen. Var något fel i mjukvaran sedan första gången, så är det troligen kvar nu. Hoppas bara att det inte är något hårdvarufel.. och att datorn snart kollapsar helt. :-| Det blir inte flera Acer maskiner för min del, jag kommer inte bra överens med dem. Och inte med Vista heller. Därför försöker jag nu installera Debian (Linux) på den andra partitionen. Men, datorn vill bara slockna när den håller på att formatera partitionen som Debian skall ligga på... (Jag är riktigt rädd för hårdvarufel). Med andra ord, jag kommer inte så långt med installationen. Jag fortsätter incha allah en annan gång, nu måste jag installera Rodin. Har en räkenövning i program derivation som skall göras i/med/på Rodin, till på torsdag. Varför har jag så svårt för prepositioner? På alla språk...

Nu måste jag skicka iväg det här inlägget innan datorn slocknar igen. :-)

2 comments:

Zahra said...

Eh, jag fattar inte ett jota av dina tre senaste inlägg :-D Hoppas iaf att du får din dator att funka, inshallah.

(Du har väl formaterat hårdskivan? :-p)

Saknar dej syster! Kram!

Anonymous said...

Låter som trasigt minne eller som att den blir för varm, (trasig/dålig fläkt?).

På Ubuntuskivan och säkert även på debianskivan finns Memtest. Testa att kör den. Har det inte blivit "rött" nånstans efter några timmar så ska minnet vara ok.