Monday, November 17, 2008

som sagt, högvarv...

En ännu bättre artikel! Feministen i mig har visst vaknat upp idag...

Kan man någonsin sluta kalla ett "muslimskt land" för just ett muslimskt land? När då, isåfall? När landet styrs med mutor? När kvinnor i hijab inte är önskvärda på tv? När männen gör allt annat än uppför sig muslimskt? Ehum.. Det måste tydligen krävas något mera, annars skulle Egypten och flera länder runtomkring (som Tunisien där hijab är förbjudet att bära) redan ha diskvalificerat sig för den åtråvärda labeln...

Undrar hur långt den "muslimska världen" kan gå...

3 comments:

Anonymous said...

ja det kan man ju undra sig... Det är mkt folk inte har koll på.

Anonymous said...

ja det kan man ju undra sig... Det är mkt folk inte har koll på.

it's a lifestyle... said...

oum: Trevligt med nya (?) läsare! :-) Du har så rätt, min vän. Det är mkt folk inte har koll på. Men det är ännu mera som jag inte har koll på.

Jag önskar iallafall att folk (inklusive mig) visste lite mera om islam. :-)