Monday, November 17, 2008

jag går på högvarv idag!

Bra artikel!

Jag önskar bara att det vore flera än jag och Pia Gripenberg som skulle både inse allt det dåliga som finns med Ryanair OCH göra något åt det. Nu ska jag väl inte skrika alltför högt, jag är en vän av låga flygpriser, men al-hamdoulillah jag flyger inte längre på Ryanairs sträckor. :-P

Jag borde börja ta betalt för marknadsföringen jag gör, men en gång till vill jag ändå slå ett slag för mitt favoritlågprisflygbolag (fem ord i ett!!) - Norwegian. Bra service, trevlig personal, flygen är ofta i tid (om fransmännen inte strejkar, vill säga) och framförallt så har de bra priser!

Hej miljön! :-$

3 comments:

Ikke trist pessimist said...

Jobbar inte i Norwegian, men trevligt att höra:-)! Jobbar inte med bloggen hellre:-(.

Anonymous said...

Asalam aleikoum!
Jag måste bara hålla med dig! Norweigan är toppen (förutom att vi har råkat ut för strejker TVÅ gånger redan på Orly)!

Vi testade Ryanair några gånger Skavsta - Beauvais, men deras blå platssäten, den gula inredningen, dåliga servicen och hemska flygvärdinnorna gav oss inte mersmak, om man säger så. Nog för att det är billigt, men lägger man sedan på priset från flygbussarna och taxi eller buss och metro (från Port Maillot till Villejuif) så är det inte stor skillnad med andra flygbolag. Ibland finns det ju t.o.m billigare biljetter med Sas och då är det ju inte svårt att välja precis!

Ha det så gott och Må Allahs fred vara med dig! :)

it's a lifestyle... said...

Ikke trist pessimist: Det är alltid lika kul när man stolt kan klappa sig på bröstet och vara lite patriotisk.. ;-D

Maryam: Ja, vore det inte för dessa strejker.. Men det är ju inte Norwegians fel att fransmännen bara strejkar. Jag blev jätteupprörd senast jag flög med Norwegian, planet var någon timme försenat pga flygledarstrejk i Frankrike. Utan flygledare vore det kaos i luften, i synnerhet över centraleuropa, och flygledare har ingenting med enskilda bolag att göra. Ändå fick de stackars flygvärdinnorna och flygvärdarna utstå massor av skäll och gnäll. En dam ställde sig upp och skrika på en stackars flygvärdinna, som vackert kämpade på för att hålla sig lugn... Men ja, borträknat omständigheter som Norwegian inte kan rå för, så tycker jag de är duktiga på att hålla tiderna! :-)

Beauvais och resan dit är inte kul! Jag provade en gång och sade "aldrig mera" vilket jag hoppas att så förblir. Jag fick bl.a. slita upp hela min fulla ryggsäck för att visa mammas bilnycklar. Och vad folk stirrade! På Orly eller CDG är man mera anonym...

Ja, SAS är bra! Det är så många som gnäller på SAS och deras föråldrade och gnälliga flygvärdinnor. Personligen tycker jag att de svenska flygvärdinnorna är jättetrevliga mot mig och åldern spelar väl ingen roll? De nödutgångar som är tunga och möjligen svårmanövrerade för de lite äldre är dörrarna över vingarna, men dem ska ju passagerarna öppna.. :-P

Må Allah välsigna dig och vara med dig, Maryam!