Sunday, December 28, 2008

Hamas?

Varför är det så tyst i svensk media om det folkliga stödet som Hamas faktiskt har av folket runt om i världen?? Det bara nämns om de frostiga relationerna med Egypten och den övriga arabvärlden... men att de demonstrationer som varit världen över under de senaste dagarna, tycker jag säger en hel del om vad vi vanliga människor tycker! Tyvärr leder denna tystnad kring det goda som Hamas gör, liksom det goda som Hizbollah gjort, till en ringa förståelse för dem.

Vem skulle inte göra motstånd mot dem som tar ditt hem?

4 comments:

Anonymous said...

Om folket nu stöder en organisation som har som mål att utplåna staten Israel så är det väl tyvärr så att folket kommer att få ta konsekvenserna av detta. Väldigt tragiskt att en massa barn som inte har röstat för denna galenskap ska hamna emellan. Som alltid.

it's a lifestyle... said...

Väldigt tragiskt att en massa barn som inte har röstat för denna galenskap som Israel håller på med, ska hamna emellan. Som alltid.

Anonymous said...

Min åsikt är på nått sätt att palestinerna har sig själv att skylla. Hade de valt en fredlig väg som Gandhi i Indien eller mer måttfulla element i Sydafrika så hade de haft sitt land för länge länge sedan... Men glorifierar man våld o död så har man ju en väldigt annorlunda livsuppfattning och saker och ting blir därefter.

it's a lifestyle... said...

Min åsikt är att så är inte fallet! Hade palestinierna valt en fredlig väg hade de inte fått någon jord att bo på. Är du t.ex. medveten om att raketerna som skjuts från Gaza, landar på marken där gazabornas hem tidigare stod? Hemmen som de blev tvingade att lämna om de överhuvudtaget ville ha sina liv i behåll.

Det är Israel som är den större och militärt starkare makten, det är också dem som skall leda vägen till fred. Det fick jag lära mig redan som barn då min lillebror kunde reta mig till vansinne.