Monday, December 22, 2008

Oljan

Det är en fascinerande värld vi lever i! För bara ett halvår sedan (i juli) så låg oljepriset på 147 dollar per fat. Idag ligger priset strax under 34 dollar per fat.

På ett halvår har priset alltså sjunkit med över 110 dollar per fat... Intressant är ju att konsumenterna inte har dragit lika mycket nytta av prisfallet som de fick lida för prisstegringen, då bensinstationerna är snabbare på att höja priset än att sänka det. Men det är ju bra för miljön, förstås.

Mamma har köpt ny symaskin och jag tänkte idag ta mig en tur till Marché Saint Pierre och Tissus Reine för att eventuellt inhandla lite material till min hemresa. Tyvärr ligger jag däckad i soffan med tidvisa smärtor i bäckenområdet, så besöket får bli en annan dag incha allah.. Jag hittade för övrigt denna artikel som kan vara till nytta mot mina och mina medsystrars smärtor.

Nu måste jag studera! Inget jullov här inte...

No comments: