Monday, December 15, 2008

När blir det förändring?

Bara någon dag efter att jag lämnat Frankrike så fick jag ett meddelande på min telefonsvarare. Ett meddelande som jag såklart inte kunde lyssna på från utlandet utan saldo på kortet. Det visade sig vara angånende ett jobb på ett intressant företag. Det visade sig också att man måste prata flytande franska för att jobba för företaget i Frankrike.... Jag kom inte längre än så.

I övrigt så känns det väldigt lugnt och tyst runtomkring mig. Under min andra vecka i Rabat var vi först elva personer i ett litet hus och tre får på takterassen (de gjorde mera oljud än nödvändigt, i synnerhet nattetid då jag kunde vakna upp av deras klampande) till att sedan bli elva personer i ett litet hus och tre får i kylskåpet. Ni kan förstå att det nu känns tomt att vara helt ensam! Inte ens en katt att gosa med... Bara lite våta kläder. :-( Och en massa mandlar och valnötter från Marrakech att äta! För att inte tala om de två stora kakburkarna vi fick med hemgjorda marockanska sötsaker! :-)

Nu är det dags att ta igen två veckors studier som jag försummat. Det var inte helt enkelt att koncentrera sig med huset fullt med folk och fä...

No comments: