Monday, December 22, 2008

normen

Så bra skrivet! Läs även artikelnNewsmill.

Än en gång får vi se bevis på den gemenskap och förståelse som finns mellan oss troende. Oberoende av religion. Det kan vara förvånande att som syster Zahra få uppleva en lugn och sansad konversation med en 80-årig "ultrakristen och, ska vi säga, inte den mest politiskt korrekta eller öppetsinnade människan i världen" samtidigt som de icke-praktiserande går bärsärkargång vid omnämnandet av en främmande (?) religion eller -hujedamig- tygstycket som även kallas sjal.

Nu är det al-hamdoulillah inte alla icke-praktiserande som går bärsärkargång.. Jag har faktiskt en och annan vän som faktiskt också lever efter sina uttalade ideal, att var och en får göra som de vill! Och så har jag en alldeles underbar familj för vilka jag alltid kommer att vara jag.

Ett helt osammanhängande blogginlägg kommer till sitt slut... Innan jag helt avslutar för idag vill jag berätta att Ålandsbanken nu har bestämt sig för att ta över Kaupthing Sveriges private banking-del och därmed träda in på den svenska marknaden! Affären väntas bli klar i januari.

No comments: