Thursday, December 17, 2009

Don't worry...

Jag lever! (Jag har faktiskt inte märkt någonting alls av skalvet.)

Jag hade en lite annan fundering däremot. Vad sägs om en folkomröstning för att förbjuda byggandet av rosa hus? Färgerna passar liksom inte alls in i den nordiska miljöns gröna och blå skala. Sedan kunde vi passa på att förbjuda platta tak också, det är ju så himmelens opraktiskt med de tunga snöfall som kommer emellanåt. Ännu bättre! Vi förbjuder färgade glas! Tänk så lite ljus som kommer in genom ett glas med en målning i regnbågens alla mörka färger. Det är så omiljövänligt (hum, är det verkligen ett korrekt ord?) när man måste ha lampor inomhus för att se någonting trots att solen lyser utomhus. Sedan vill jag också förbjuda fyrkantiga skorstenar! Jag känner mig så diskriminerad när jag ser dem.

PS Efter flera år som bloggare så har jag lärt mig av erfarenhet att en tydlig text för mig inte alltid är lika tydlig för alla... Så det är bäst att jag påpekar det i direkta ord -inlägget är fyllt av ironi som svar på den oerhört sjuka debatten som pågår i Europa, världsdelen där yttrandefriheten är viktigare än respekt inför sina medmänniskor och världsdelen där religionsfriheten snart bara är ett ord på pappret.

6 comments:

Zahra said...

Gah jag blev alldeles upprörd när jag läste "förbjuda byggandet av rosa hus"! Trodde du menade allvar och ville mobba min fina favoritfärg! Men sen fattade jag :) Och du har så rätt, om vanligt.

Kramar i massor!

Fatiha said...

Hahahahahaha
Hängde direkt med på vad du var ute efter. Kul kul.

it's a lifestyle... said...

:-)

it's a lifestyle... said...

(Zahra: jag tänkte nog att nu blir du upprörd! men du vet ju vad jag tycker om rosa....) :-)

Umayma said...

Salam Alaykom... Tyvär har du alldeles rätt i det du säger. Europa är en värlsdel där man påstår mycket, men har en mycket sned synvinkel på saker som yttrandefrihet, människorespekt och religion...

it's a lifestyle... said...

wa aleikoum salam, ya ukhti. Ja tyvärr.. Jag är glad för att inte längre bo i Europa, samtidigt som jag har ett stort medlidande för er som är kvar... Må Allah underlätta för er!