Tuesday, December 22, 2009

Jag tycker det är ganska ironiskt att minigrisen har blivit ett så populärt husdjur hos dem som redan har allt, när det är just svininfluensan alla är så rädda för nuförtiden.

PS Jag ursäktar min bloggtorka, men jag har den senaste tiden varit så koncentrerad på studier och jobbsök att jag inte hunnit formulera mina tankar till blogginlägg. Som status-update kan jag meddela att vi lämnade in min ansökan för uppehållstillstånd idag. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag får stanna.. Hehe.. Mycket skall nog till för att jag inte skulle få det, alla brukar bli så glada över att se ett rött pass. Men vad vet nu jag vad den Allsmäktige har för planer för mig..

2 comments:

Emma said...

salam alaykom :) jag tycker det är så spännande att läsa din blogg, delvis pga att du bor utomlands, i ett arabiskt land :) vad är det du studerar?

it's a lifestyle... said...

wa aleykoum salam syster! du är hjärtligt välkommen till min blogg! förhoppningsvis så hittar jag fortsättningsvis spännande saker att skriva om.. det brukar gå lite upp och ner för mig. :-)

vad jag studerar? det vore nog lättare att fråga vad jag inte studerar! :-) nuförtiden så är det mest franska och arabiska men mitt huvudämne är egentligen datavetenskap. sedan har jag en hel del påbörjade studier som jag nog aldrig kommer att avsluta i brist på tid... :-)

jag önskar dig och familjen allt gott, må Allah välsigna er. vi ses incha allah igen här på bloggen (eller på din blogg)!