Monday, December 28, 2009

spisen

Det finns många fördelar med gasspis. Det går betydligt snabbare att värma upp det som står på spisen, den korta uppvärmingstiden är i miljöavseende hälsosammare än en platta som tar lång tid att värma upp, när plattan stängs av så kallnar den också väldigt snabbt och kan sedan användas som avställningsyta, osv.

Det finns dock ett problem. Spisen är duktigt jobbig att rengöra! Bitar måste först plockas isär och sedan måste man vara försiktig när man torkar av. Ibland längtar jag såå mycket efter en enkel keramikhäll att tvätta! Men jag tycker ändå att "min" spis är väldigt fin! Eventuella besökare IRL får dock förbereda sig på att den inte längre är så skinande blank som när den var ny... :-D

När jag ändå är inne på köksredskap så vill jag påpeka att de underbart vackra bröllopspresenterna kommer väl till användning. Pga utrymmesbrist så blev presenterna att stå i ett förråd hos svärföräldrarna då vi begav oss till Europa, men sedan vi flyttade hit igen så har vi packat upp dem och använder dem nu dagligen! :-) Tack tack!

No comments: