Wednesday, December 30, 2009

jag vill ha action - N U ! ! !

Varför är jag inte förvånad över att det skulle vara just Israel som ligger bakom förfalskningen av Irans påhittade kärnvapen? Kanske för att det inte är första gången som Israel skulle komma med påhittade påståenden för att gynna sin rasistiska politik. Palestinierna t.ex. får ständigt möta dessa absurda påhitt.

Sedan darrar världen av rädsla för en kille som tagit med sig lite dynamit på ett flygplan. Jag stöder verkligen inte dödandet av oskyldiga civila, därför är jag också så oerhört arg på Israel och deras urskillningslösa dödande av oskyldiga palestinier. Jag tycker inte heller att våld är rätt metod för att möta våld, annat än i självförsvar mot en pågående attack. Men ser inte ni, liksom jag ser, det oerhört dumdristiga i att just Nordamerika och Europa skall iväg med sina soldater på mark där de inte har någonting att göra? Samtidigt som de understöder ett annat lands massaker på helt oskyldiga människor som inte gjort annat än blivit fördrivna från sina hem. Inte konstigt att Al-Qaida tar till orda för de svaga -på förtryckarnas egna mark (det är där som det tar tvist).

Om jag och min man bråkar hemma (vilket vi inte gör i verkligheten al-hamdoulillah) och det plötsligt störtar in en kille från huset mitt emot och tar min mans parti och attackerar mig, så skulle jag bli väldigt väldigt arg på denna kille som inte brytt sig om att ens lyssna till vad vi bråkar om eller försökt förmedla fred. Nå nu, två muslimska män som är arga på en stackars förtryckt kvinna i sjal... Scenariot drar som en magnet till sig kvinnojourer som vill hjälpa. Plötsligt är männen [hur var det nu?] djur som måste bekämpas till vilket pris som helst. Det spelar ingen roll att min man och jag för många år sedan (innan andra länder kom och drog gränser och skapade nya länder) levde tillsammans i fred.

Stoppa våldet! Inga fler pengar och soldater till Israel, Irak, Afghanistan och Jemen! Börja förhandla om en rättvis fred! Lev sedan ert liv, så lever vi vårt liv -sida vid sida med varandra! (Och vi bygger minareter och ni bygger rosa hus med fyrkantiga skorstenar.)

Och släpp in holocaust-överlevaren Hedy Epstein och de övriga deltagarna i Gaza Freedom March till Gaza!

6 comments:

Anonymous said...

Hej som muslim bör vi bevisa för världen att verkligheten att vi muslimer inte är våldsamma barbariska varelser utan vi också är människor med känslor och samvete ang minareter håller jag inte med dig ,den tid just nu vi lever i skappar minareter oro och kan skappa en form av provaktion bland samhället.därför anser jag att de inte kan gemföras med rosa hus för du vet att muslimer idag framställs i media som utomjordingar som ska invandera planet .så därför bör vi vara noggranna med vad vi gör och vad vi säger eftersom vi är nu under ramp ljuset och minsta som görs pekas vi ut för brottslingar terrorister antidemokratiska kvinno förtryckare

it's a lifestyle... said...

anonymous, frid vare med dig och tack för din åsikt!

jag kan hålla med dig om att vi måste visa för omgivningen att vi är de ödmjuka och respektfulla personer som en muslim bör vara, men jag tycker också att omgivningen borde inse att jag inte är likadan som en al-qaida-man, att det finns skillnader mellan oss muslimer liksom det finns skillnader mellan de kristna.

min referens till rosa hus syftar till ett tidigare blogginlägg, jag vet inte om du läst det..

http://itsalifestyle.blogspot.com/2009/12/dont-worry.html

må Gud välsigna dig för din goda avsikt!

Islamist javisst said...

Salaam aleikum.

Förlåt nu hoppar jag in och är sur fast kommentaren inte är riktad till mej och jag kanske inte borde blanda mej i, men...

Anonym : Är du seriös? Tycker du faktiskt sådär? Varför ska vi som muslimer böja oss för islamofobiska åsikter? Minareter skapar oro för att det finns en konstig föreställning bland vissa europeer om att islam är ett hot och att muslimer kommer att ta över. Varför ska vi falla till föga för dessa vanföreställningar? Tror du faktiskt att det räcker med att vi inte bygger minareter? Vad gör vi den dag (idag) då även moskéer i allmänhet, niqab, hijab, skägg, muslimska namn etc "väcker oro"?? Som Koranen så vackert säger så kommer aldrig de icke-troende att vara nöjda så länge vi inte överger vår tro och sluter oss till dem, så det är liksom ingen idé att försöka behaga dem och vara dem till viljes. Vi tjänar Gud och inte islamofober.

Vi har rätt att praktisera vår tro och uttrycka den! Folk fattar inte att islam är en europeisk religion och har varit så länge, det finns uråldriga moskéer med minareter på Balkan t.ex.

Om vi vill sluta utpekas som "odemokratiska kvinnoförtryckare" så ska vi sluta bete oss som sådana och börja praktisera vår islam på allvar. Och om nån stackars liten sverigedemokrat blir provocerad på vägen så är det nästan en bonus.

//Zahra

it's a lifestyle... said...

Wa aleikoum salam älskade syster! <3

Som vanligt lyckas du sätta mina tankar i ord betydligt bättre än mig. Bara för att vi visar oss ödmjuka och respektfulla inför våra medmänniskor i Europa så bör vi inte böja oss i vår utövning inför dem.

Vi tjänar Gud och inte islamofober. Jag kunde inte sagt det bättre själv! :-)

Må Gud även välsigna dig syster för din goda avsikt!

Kraaam :-)

Zahra said...

:) Du är så snäll <3 Jazakallahu kheir för all din godhet och allmänna vettighet!

Miljoner kramar!

Ps. Har efter påtryckningar skaffat ny blogg (igen). In och kommentera nu :)

it's a lifestyle... said...

kakmonstret.. vilket förträffligt namn! :-P ...och du hamnar direkt in på topplistan, sötnos!