Friday, December 25, 2009

skulle vara gott med lite svartbröd och smör nu... :-)

Jag tycker det är en toppenidé att Marocko satsar på internet för landsbygden! Men borde man inte också satsa på att ge alla skolor på landsbygden elektricitet?

Idag blir det couscous hos svärmor incha allah! Imorgon firar vi Ashura incha allah. Kom ihåg att fasta! :-) Eller ni som läser det här kanske firar Ashura idag? :-S Jag har inte riktigt förstått mig på det där än med att vissa länder (läs: Marocko) inte kan göra som alla andra (läs: Saudi Arabien)..

För övrigt, idag tänker jag inte gå närmare in på dagens olycka.. Jag blev själv för chockad över att se pojken ligga på marken med cykeln bredvid sig efter att ha åkt förbi en man i en bil full med kids utan säkerhetsbälten.. Blev han distraherad? Jag tror jag har sagt det innan, sakskador kan ibland vara underhållande att se på (som de två bussarna i sidan på lastbilen) men när personer skadas, då är det inte kul längre.

Nej, nu måste jag nog se om det inte finns något jobb jag kan söka! Over and out!

No comments: