Thursday, December 03, 2009

Som vanligt...

Egentligen har jag massor av onödigheter som jag kan skriva om (som t.ex. att klumpiga jag skar mig i handen igår och har nu ett två centimeter långt och alldeles för djupt sår för att jag skall våga titta ner i dess avgrund) men det som fångar mina tankar i detta nu är mina underliga drömmar. Inatt var jag en ren på flykt från min djurplågande renskötare, men jag sprang rakt in i famnen på en varg och en isbjörn som bråkade med varandra. De kom tydligen till någon form av uppgörelse, för jag såg vargen slicka sig på benen och sakta lunka iväg och i nästa stund står isbjörnen utanför mitt gömställe. Han trycker in nosen och råmar (?) varpå jag plötsligt var en människa med händer som trycker fast isbjörnens nos. Isbjörnen ryggar bakåt och jag följer med, jag tappar greppet om nosen och i nästa stund är isbjörnen på väg att sätta tänderna i mig. Jag vaknar.

Drömmen kan i och för sig bero på de ylande vildhundarna som under de senaste två nätterna har befunnit sig någonstans i närheten...

No comments: