Wednesday, September 13, 2006

Den Mäktiga Koranen

För mig är det ofattbart att en text från 600-talet e.Kr. kan innehålla så många antydningar om jordens skapelse som inte bevisats före vår tid. Nu kanske någon hoppar på mig och säger att det är just vad det är, antydningar, liksom man med horoskop i många fall kan tyda så att det passar ens liv. Jag tycker att det är just där det intressanta finns, att man för 1400 år sedan kunde skriva en text som i alla år varit trovärdig och än idag med vetenskapens upptäcker fortsätter att vara trovärdig.

PS. Idag när jag ska sitta och plugga så hör alla av sig; pappa, Alexander, L.. På tal om henne, när jag var nära att somna igår så började jag tänka på henne och D, så det tog ännu längre innan jag kunde somna.. Förresten, L, om du läser det här, och M också.. Tack för alla gånger ni spontant påpekat att jag "ser söt ut", det är värmande att höra de orden från två vänner! DS.

1 comment:

Anonymous said...

agaaah. vad jobbigt att det där ska inkräkta på allas sömn. :s men hade iaf fått svar nu. o jag tror han fattar vad jag menar. även om han såklart påpekade att det verkade som om hösten gjort mig melankolisk...grr. men jojo, iom att jag varit allmänt slut/stressad/sjuk/hormonell så BLIR ju allt större! så det så.

KRAM! (o är väl inte mitt fel att du t.o.m är söt när du är sjuk med flunsan -du kan ju inte förvänta att jag ska LJUGA till dig! hmpff! :)