Sunday, September 03, 2006

w a r n i n g : e g o

Efter en timmes vridande och vändande i sängen steg jag upp (rättare sagt, ner) igen. Igårkväll gick jag och lade mig vid tre och vaknade vid tio imorse. Beror kvällens insomnia pga igår så är det sorgligt att endast en natt kan förstöra en veckas rytm. Beror, å andra sidan, kvällens insomnia på tankarna som snurrar runt i huvudet på mig så är det sorgligt att en fråga som ska glädja istället skapar bekymmer..

*sitter och stirrar på skärmen i tio minuter innan jag tar mig samman för att fortsätta och skriva*

*tappar bort mig igen och funderar på om jag ska skapa en ny anonym blog eller ej*

*min hals har börjat ge sig till känna*

Vad är det jag vill med mitt liv? (Förutom att njuta av tystnad i mina öron -tjutet i högerörat har under den senaste tiden/månaden/sommaren blivit kraftigare och det har även fortplantat sig till vänsteröra). Ena stunden drömmer jag om att leva ensam och ägna mitt liv åt välgärning, eventuellt med ett älskat adoptivbarn vid min sida om några år. Ibland försöker jag få mig att tänka på den trygga tillvaron med ett välbetalt jobb på ett kontor i hufvudstaden samt villa och man någonstans i hufvudstadens närhet, tyvärr grimaserar jag vid tanken av tristessen som finns i ett sådant liv. Idag tänkte jag den mest förbjudna tanken -att vara hemma och ta hand om barn och hushåll.

OM jag nu vill dela mitt liv med någon -hurdan är den personen? Öm och 'caring'? Dominant? Underlägsen? Jämställd? Kvinna?

En sak till.. (Och nej, jag söker inga sympatier, jag talar sanning så som den är -fakta). Det där med bra jobb kan jag ju glömma. För det första börjar jag bli för gammal och dessutom utan meriter (som verkligen betyder något). Men sanningen som svider mest, en medioker smilnisse helt utan praktiska kunskaper och initiativrikedom och helt utan kunskap om omvärlden och dess politik (både inom makt och ekonomi) har inte några vidare förutsättningar att klara sig någon annanstans än möjligtvis i sandlådan. Det finns en orsak till att jag hellre studerar vidare än försöker bli klar med det jag påbörjat, om jag ens klarar av att avsluta det jag påbörjat, det är rädslan för vad som kommer sedan..

Nu måste jag ge sömnen en andra chans, imorn måste jag vara pigg och utvilad och helt förkylnings-symptomfri. En Åbo-resa väntar till kvällen.

naseeny el dounia
naseeny el 3alem
dawwebny 7abibi we sebny a2oullak a7la kalam
law allef el dounia
law allef el 3alem
mish momken zayy gharamak enta ala2y gharam

No comments: