Wednesday, September 27, 2006

Ramadan Mobarik

Klockan ringde 05.50. Jag tvingade mig upp ur sängen för att ställa mig och diska. Jag kokade gröt och bryggde kaffe. 06.42 bröt solens första strålar horisonten. Jag duschade och tog sedan bussen till Södertörns Högskola där jag stämt träff med två studiekamrater. Super fräscha och arkitektoniskt snygga lokaler! Kände en viss trötthet och seghet vid tio-tiden, men fortfarande oförskämt fräsch vid lunchtid.

Klockan 12.15 tog jag pendeltåget in till stan och jobbet. Magen vrålade och hungern slog knut på den tomma magen. Vid 15-tiden ringde jag kontaktpersonen på Högalidsskolan, han återkommer imorgon. Törsten har tagit vid. Vid 18-tiden blev jag tillfrågad om jag kunde jobba över. Klockan 18.37 gick solen och lade sig igen. Klockan 18.40 bröt jag fastan med ett glas vatten.

Nu ska jag sova, imorgon väntar en ny dag!

No comments: