Sunday, September 10, 2006

Självömkan

Solen skiner och det verkar vara varmt ute, folk springer omkring i kortärmade tröjor och shorts. Det gjorde de igår också.. Jag har inte ens vågat kolla i DN på Stan för att se vad som händer i helgen, se allt som jag missar. Nej, det handlar inte om att jag måste sitta hemma och plugga, visserligen så måste jag det men läsa en bok kan man göra utomhus också, inte för att det brukar bli så i slutändan, men i alla fall, en lite promenad kunde vara trevlig. Istället ligger jag hemma i soffan och hostar, snoren rinner och när jag stiger upp för att snyta mig börjar allt bara snurra runt. Jag äter för att jag har ett kylskåp fullt med mat som jag vet att är god, inte för att jag är hungrig. Eftersom jag ägnat den vakna delen av helgen åt studier har jag inte lyssnat på någon annan musik än tjutet i mina öron -och jag börjar bli knäpp av det, det har verkligen blivit värre under sommaren. De enda som har hört av sig till mig under helgen är pappa och Ismail (snälla.. *uppgiven suck*) Nä, nu måste jag lägga mig ner igen, med en kopp trimate ska jag läsa om moderna människor.

No comments: