Wednesday, September 13, 2006

Uppdrag

Nästan tre veckor höll det! I tre veckor kämpade jag på.. och det gick bra! Men så blev jag sjuk, tyckte synd om mig själv och lät mig sova först en morgon till 10.30 och följande morgon till 11.30 -jag tyckte att jag var värd det, så trött som jag var. Det blev min död! Igår kunde jag inte somna. Idag kan jag inte somna.

Visserligen har huvudvärken och örontjutet sin del i kvällens insomnia. Jo, jag vet, jag tjatar mycket om det där oljudet i öronen, men tänk själv.. Ni vet när de har en sådan fin färgskärm på tv, för att man ska kunna ställa in skärpan på bilden, under tiden brukar de sända från Sveriges Radio. Ni vet när radiosändningen tar slut och strax innan myrkriget tar över, då brukar det komma några gälla toner -högt som bara f*n, det är så det låter, fast värre...

Men det finns goda ting här i livet också.. Som äppelpajen framför mig (yep, jag steg upp halv två en tisdagnatt för att laga äppelpaj! -Jag blev knäpp på att inte kunna sova) Andra goda saker i mitt liv är att sitta på ett café i Sthlm och diskutera familjerelationer -med någon vars efternamn jag inte har en aning om. Att lite senare på ett annat café i staden stöta på Mark Levengood och ännu uppleva en filminspelning (en dam med alldeles för stora glasögon sitter och dricker en latte och läser en tidning). Och kanske den bästa av alla goda ting -idag kom samtalet...

Jag är en av de utvalda till att leda en samtalsgrupp för 14-åriga tjejer. Projektet är en utmaning i sig (bara det att rekrytera tjejer till gruppen ! ), men samtidigt hoppas jag på att få känslan av att jag gör någon nytta här i livet, och förhoppningsvis förhoppningsvis (medveten upprepning) hjälper det mig att hålla mig över ytan den här terminen.

Ah, nu har Ipren börjat värka (!) och utan huvudvärk känner jag mig inte det minsta trött... :-s Ja-ja.. Jag kan ju försöka sätta mig och översätta mina framtidsplaner till arabiska, istället för att sova..

På tal om arabiska.. Ramadan beräknas börja där kring lördagen den 23, det är samma helg som samtalsledarutbildningen. Snygg början jag får (oberoende av vilket jag väljer) men det blir nog att spara de där första dagarna till ett senare tillfälle och ta det när jag tar igen röda veckans dagar. Ni vet.. barn, personer på resande fot, sjuka och kvinnor som menstruerar rekommenderas att äta normalt och istället ta de förlorade dagarna vid ett annat tillfälle. Om jag nu ens klarar av att varken äta eller dricka på hela dagen i normalt tillstånd...

No comments: