Thursday, September 21, 2006

Flytta??

En vill inte tillbaka hit, en är här och trivs men vill inte stanna för alltid, jag är här och jag trivs (herregu' jag börjar ju få ett liv här med aktiviteter på sidan om jobb och skola). Jag trivs, jag har bostad, jag har vänner, jag har jobb, jag har en uppgift i samhället -men jag får inte stanna.

Jag måste tillbaka till Åbo. Nästa termin kan jag smälla in tre språkkurser med obligatorisk närvaro samt en kurs i miljövård. Dessutom finns det en och annan informationssystem-kurs som skulle passa bra in bland de övriga i min kommande examen. Jag väntar fortfarande på svar från kvinnan som leder KN-Seminarierna, tänk om jag också kunde få göra min kandidatuppsats.. Då skulle det endast vara några mattekurser kvar..

När jag väl får detta gjort så har jag bara en två-årig master kvar! På datautbildningen alltså. Det tillkommer ett och ett halvt år till C-uppsats inom IR också. Och två år till en master där -om jag nu kommer så långt med mina betyg. :-)

No comments: