Monday, December 11, 2006

Godmorgon!

Trots att jag sover åtta timmar så är jag likväl dödstrött när jag ska upp igen... Och på morgonen har jag ingen som stampar ovanför mig, det börjar vid elva, då borrandet utanför fönstret slutar, sedan hör jag stamp-stamp nätterna igenom. Skönt att jag sedan igår har total-lock på vänster öra så att jag inte hör något. Hade jag inte vaknat med vänster öra på kudden så hade jag inte vaknat av väckarklockan..

Egentligen borde jag diska upp allt från gårdagens middag, jag pratade med min vän i Rabat istället för att diska igårkväll. Men vinet hällde jag ut, det börjar lukta så mycket annars -jag drack iallafall inte upp det! Och maten som blev över tog jag också bort igår, det var minst fem portioner mat. Att jag aldrig kan bedöma sådant där, antingen är det för mycket eller för lite.

I lördags var jag på dejt med A, en kompis till E & T (Uppsala-paret). Det var välan trevligt, vi satt och pratade i tre timmar.. Men jag är aboslut inte intresserad av anything further! Det var bara trevligt att träffas över en fika en gång!

I fredags träffade jag S från Colombia efter jobbet. Det var också trevligt.. Vi började kvällen på Carmen (försökte gå till Södran, men de hade föreställning där) och gick sedan via Bara Vi (på Skånegatan) till Grodan. Det var, som sagt, väldigt trevligt! Jag ville bara kasta mig över människan och ge honom den där kyssen han så gärna åtrådde, samtidigt som det var en underbar känsla att leka med honom. *fy på mig* Jag tror att jag är en sådan person som mina 14-åringar kallar för player... Killen har även en fascination för olagliga substanser, en egenskap som inte är bra för mig i det långa loppet, han lovade att ta mig med på en tur med cetas... Vi hamnade i hans bod (han säljer saker på julmarknaden) i Kungsträdgården (tänk om killen läser det här *hjälp* -jag tar för givet att jag endast har tre läsare) där jag fick en halsduk och en bok (!!) på engelska. Boken är av samma författare som den jag fick i måndags, Paulo Coelho. Vi pratade om boken tidigare under kvällen och innan jag hade sagt något om att jag har läst en annan bok att samma författare fick jag höra att jag borde läsa "Alkemisten", så när vi väl var där i stugan så gav han den till mig. Som L sade, det måste vara ett tecken.

En annan kul grej, för att byta ämne och person igen, jag började ta upp saker om islam (min vän i Rabat hjälper mig att hitta svar på mina frågor) och fick höra att jag snart kan så mycket att det är jag som får lära honom istället. Jag tror att det är en bit dit ännu, men lite grejer har jag lärt mig. Det är synd att jag inte kan använda min kunskap på något sätt, annat än till att tro. Inte för att det inte skulle räcka, men jag orkar inte med motvinden.. Försök att säga till vem som helst (som inte är muslim) att Koranen är Guds ord, så förstår ni början av vad jag menar med motvind...

No comments: