Sunday, December 17, 2006

...och jag som bara varit vaken i tolv timmar...

Jag hade tänkt ägna detta inlägg till att berätta om allt kul jag varit med om i helgen. Det började med glöggkvällen i fredags, jag hade det riktigt trevligt trots förutsättningarna (L: TACK för ibuprofenen!!) och det var kul att se K:s och hennes kompis reaktion på mig i slöja.. (Tihi..) Det blev lördags-brunch på Café Lotus och sedan hem till falafel, hoummus, tabouleh, fetafyllda filodegsrullar, mm. Seminarie-tjejerna kom över på middag och kvällen slutade hoppandes på Grodan -det var hur kul som helst!! Jag dansade som en galning, och som svar på frågan om jag ville flyga så meddelade jag att jag tack vare musiken redan flög.. Vid fem-tiden kröp jag ner mellan lakanen..

Så imorse, efter en och en halv timme snoose, kryper jag ner från sängen, jag får meddelande på telefonen, dime, pq eres tan linda? Jag städar, diskar, lagar vegan-mat... Klockan fem får jag besök igen, det är ett tag sedan vi träffades och vi har mycket att prata om. När hon säger att "jag har lärt mig mycket ikväll" blir jag glad. Jag kan bidra med kunskap till en smart tjej som kan massor om mycket, dessutom var det nyttig kunskap och inget om att e^(-i(pi)) = -1.

Så kommer jag hem efter att ha gått t/r tåget. Läser mailen. Blir påmind om vilken gañadora och mentirosa jag är.. Jag måste svara på de där jäkla mailen.. Men inte nu, inte ikväll.

Rekommenderad film: Tears of the Sun (2003) med Bruce Willis (!) och Monica Bellucci. Observera, denna rekommendation har jag tagit emot, jag har inte sett filmen så jag kan inte uttala mig om den är bra eller inte, jag skriver upp det här för att själv komma ihåg vad den heter...

No comments: