Tuesday, December 05, 2006

< unimaginative >

Är hemma igen. Borde jobba med hemtentan. Tankarna kretsar kring annat tema. Under besöket i min första studiestad fick jag en bok. Han hade köpt boken på hemvägen från Stockholms-besöket, när han läst boken bestämde han sig för att ge den till mig. Han hade ingen adress att skicka boken till så jag fick den igår istället.

Igårkväll kröp jag ner i min säng i hytten och började läsa, damerna som jag delade hytt med kom tillbaka och gjorde sig i ordning för natten, jag läste, de kröp ner i sina sängar och efter ett tag släckte de sina lampor, jag fortsatte att läsa. Med hemtentan i bakhuvudet tvingade jag mig att lägga ner boken och släcka lampan. Jag vaknade imorse och det första jag gjorde var att läsa några kapitel innan jag steg upp. Jag läste på tunnelbanan, på pendeltåget och här hemma.

Jag måste tänka på hemtentan, men det går inte.. Allt kretsar kring boken.. Jag undrar om han vet något om mig som jag inte berättat. Hur kunde han veta att boken skulle beröra mig så? Varför valde han att ge just den boken till mig?

Nu mera än någonsin önskar jag att jag kunde strunta i allt och bara dra iväg för att leta reda på sanningen. Jag behöver tid att tänka, hitta svar på mina frågor. Istället lider jag av halsont, mensvärk och ständiga hungerkänslor.

No comments: