Thursday, December 07, 2006

tredje inlägget idag....

Märks det att jag hade tenta-deadline i eftermiddags?? Har redan hunnit med två blogg-inlägg idag och det tredje kommer här...

Jag nämnde något tidigare om tre personer jag skulle vilja lära känna närmare. Ingen av dessa kommer jag att kunna träffa innan årets slut. Två av dem har jag träffat två gånger (jag lärde känna dem på samma dag). Den tredje har jag inte träffat, men vi pratar flera kvällar i veckan.

Idag fick jag ett mail från en av de här personerna. "Me apetece mucho tenerte cerca otra vez..." står det i mailet.

Ikväll har jag också läst ut boken som jag fick av en av de här personerna. Boken har lett mina tankar i en riktning som jag tidigare undvikit. Men betyder det faktiskt att jag är beredd? Det är jag inte så säker på..

Det som jag har svårast att förlika mig med är att dessa två personer egentligen är haram. Så jag har bara personen jag inte ännu träffat kvar.... Jag står vid ett vägskäl och funderar på vilken väg jag skall ta, eventuellt blir det över Kazakstans stäpper.

No comments: