Tuesday, December 05, 2006

< no title >

Skrivet 061204: Sitter i Viking-terminalen i min finländska studiestad och funderar på livet. Jag har den senaste tiden lärt känna flertalet personer som jag gärna skulle lära känna närmare. Det är fina personer med många intressanta tankar och framförallt trygga mål med livet, inget med un golpe grande eller sólo un trito.

Nu har jag bytt skrivplats och befinner mig i en hytt tillsammans med tre äldre damer, funderar de något på vem jag är så tror jag inte att de tänker på muslim. Men är jag det? Nej, inte än. Men kommer jag någonsin att bli det? Eventuellt. Kommer jag någonsin att kunna leva som en muslim? Jag vill inget hellre. Kommer min framtida partner att, enligt sunni, vara muslim? Jag hoppas verkligen det. Finns det en livs kärlek?

Sedan jag senast skrev en längre blogg-post har det hänt mycket som jag har velat skriva om, men det får räcka för idag. Nästa mål är att inhandla ännu mera sötsaker så att jag kan bli ännu fetare till jul och därpå gå och sova. Trots att klockan än 20.20 svensk tid så är jag dödstrött! Men jag hoppas ändå på att få en mysig vår i Åbo.........

PS. Jag har för mig att jag läst något i Koranen om att be på en båt, men jag minns inte om det sades vara haram eller om det berättades om hur man skulle göra, jag måste kolla upp det när jag kommer hem.

No comments: