Thursday, December 07, 2006

jag har ont i rumpan av att sitta på stolen!

Med hjälp av Islam har jag hittat förklaringar till funderingar jag haft, ofta triviala funderingar men funderingar som jag ändå inte lyckats få ihop. Tre-enigheten är en, bedjandet ett annat. Ofta när jag tidigare bad en bön (jo, det hände att jag bad böner) så bad jag om något. Jag vet, likaså vet de flesta, att Gud inte kommer att ge mig någon bil eller något A i tentan, däremot kan jag söka styrka och vägledning hos Gud för att själv klara av dessa uppgifter, för att arbeta ihop pengar och köpa en bil (vad jag nu ska med en sådan till) eller för att kämpa med studierna och ”sacar” ett A (men då borde jag jobba med det också, och inte sitta och fundera på Gud). Glädjen i att ha upptäckt detta ger mig kraft och ökar intresset för...

* * * U P D A T E * * *

Jag började skriva på ovanstående text och kom sedan på några resonemang att ta upp på hemtentan, så jag avslutade mitt i meningen... Nu är jag klar, eller jag blev väl inte klar, men jag var tvungen att skicka in tentan. Nu måste jag rusa in i duschen och sedan iväg, jag ska via universitetet för att lämna tillbaka en bok och sedan träffa min samtalsledarpartner för att planera nästsista (buhuu!!) Ellen-träffen. Ikväll är det Ellen-nätverksträff. Imorgon är det lunch med L, jobb och sedan öl med S -om han nu inte ställer in igen.. På lördag är det fika med A, kvällen är MIN -den enda lediga kvällen fram till dagen före jul (och när jag väl kommit hem så kommer inte den heller att vara ledig om jag känner min mamma rätt). Söndag är det middag här -oups, måste fundera ut något att laga...

No comments: