Wednesday, February 21, 2007

19 days left.............

Ännu en fyra (skalan är 1-5) på en inlämningsuppgift i engelskan! Jag har nog aldrig skrivit så bra tidigare som jag gör i den här kursen...

Idag hade vi "debatt". Vi kommer in på ämnet (spel)missbruk och någon pratar om att spela i sociala sammanhang inte är farligt, personen går ett steg längre och jämför med att dricka alkohol i sociala sammanhang och menar att det inte heller är farligt. Fröken Expert På Missbruk hoppar in i diskussionen, när jag öppnar munnen tystnar hela klassen, och jag menar tystnar. Vi hade hört en knappnål susa genom luften på hundra meters avstånd och nedslaget (på golvet) skulle låta som en bomb, i jämförelse. Jag försöker förklara att det mycket väl kan ligga ett missbruk bakom nyttjandet av något i sociala sammanhang. Och ingen förstår vad jag försöker säga. Alltså, dricker du bara i sociala sammanhang så kan du inte vara alkoholist eller ha problem med alkohol, stod det skrivet i pannorna på samtliga.

Usch, nu har jag en massa att plugga igen...

No comments: