Wednesday, February 28, 2007

"Dona Maria do Camboatá"

Bra med Åbo: Snön hålls kvar på marken och snöslaskdagarna är få.

Dåligt med Åbo: Det är ständigt minusgrader och KALLT.

Men jag ska inte klaga, som sagt så slipper jag snöslask och just nu är det faktiskt lite av värmebölja här, -3°C.

Snart bär det av på semester också, eller jag får se hur mycket semester det blir. Dagen efter att jag kommer tillbaka till den här bohemiska byn har jag en presentation som väntar, två dagar senare har jag en tenta. Sedan har jag återigen ingenting på fyra veckor, därpå följer engelska tenta på måndagen den 23 april och på tisdagen den 24 har jag finska och spanska tenta.

Jag är dödstrött! Måste sova! Capoeiran tar kål på mig... Men det är så kul!! :-)

4 comments:

Anonymous said...

'Capoeiran', vad är det?

/Secreate Admirer

it's a lifestyle... said...

Ok, paranoian i mig börjar ta över.. Vem är den här hemliga beundraren?? -Vem är du??

Capoeira...

Anonymous said...

There are many words that want to answer that question, but when put into writing they contradict eachother. It's Secrete Admirer because that is the easy and safe way for the insecure.

Istället för att bara gömma mig bakom ett online-alias, så förvandlas min signatur till en elak pik åt min feghet!

Sorry! :)

/Secrete Admirer

Bonden Paavo said...

hohohoho!! förlåt alla inblandade, men hoho! :)