Thursday, April 12, 2007

AAAAAAAARRRRRRRGGGGGHHH!!!

Det är inte längre kul att bo här.. Varken i Åbo eller i det här huset... :-|

Jag förvarnar er om att detta troligen inte kommer att vara ett välstrukturerat inlägg, jag är för arg för att tänka på språk och innehåll, jag måste bara få allt ur mig så jag sedan kan koncentrera mig på min inlämningsuppgift som är helt oförståelig..

För det första, det är strejk i Åbo (i hela Finland??) utan att någon vet om det.. Butikshyllorna står tomma som i Ryssland (som en korridorare uttryckte sig), de som strejkar är tydligen killarna (och tjejerna) som kör ut matvaror till butikerna. INGET har kommit på nyheterna (säger de som har tv)! Att det skulle bli en ny "Valencia-shopping" är ingen risk.. Å andra sidan kan det bli jobbigt om de inte får in mera mat till butikerna snart...

För det andra, jag hade aldrig trott att man skulle få så mycket skit för att ordna en fest för de boende här. Jag pratar om Påsk-Sitzen som utspelades i tisdags. Tanken var att störa de boende i korridorerna mindre, och istället hyra festlokalen nere på gården. Det resulterar i att vi får klagomål för att ha fört oljud till klockan ett en tisdag kväll, vi blir ansvariga för att någon kastat öl omkring sig i trauppgången (som inte har något med lokalen vi hyrde och var vi höll till), dessutom blir vi (indirekt) beskyllda för att ha stulit en burk feta- och soltorkade tomater-blandning från femte våningen. Av detta kommer vi (Kia) inte att få tillbaka depositionen på 50€ men däremot kommer vi att få en räkning från städfirman -SAMMA STÄDFIRMA SOM INTE ENS ORKAR SOPA GOLVET I KÖKET LÄNGRE, för extra-arbetet de var tvugna att utföra i trappuppgången.

Förutom allt detta så klagar hyresvärden på att vårt kök är ostädat. Vad har hon med det att göra?? Det är vi som bor här och inte hyresvärden! Visst är det lite oredigt, men vi städar ju upp det med jämna mellanrum. Måste tanten då alltid komma när det är som mest oredigt och klaga?? Kom när det är städat!! Och varför är det alltid samma person (Kia) som skrubbar spisen?? Jag har inte sett någon annan göra det.. Och det är flera än hon som använder den!! Så, hur kan då någon påstå (genom anonym lapp) att de som råddat ner också kan städa istället för att alla ska städa?? DU SOM SKRIVIT HAR VÄL ANVÄNT SPISEN MINST LIKA MYCKET?!?!?!

Ah! Jag tänker inte behålla det här rummet längre än vad jag måste...

1 comment:

Anonymous said...

Jo, jag håller med. Dethär huset är helt blä för folk tycks inte fatta att det är ett hem för studeranden. Väntar också på att flytta ut till hösten.....

Kram -Kia-