Sunday, April 08, 2007

Prinsessan har sjunkit.... (båten alltså)

8 apr 2007 21:58 Sitter på båten hem, hem till mamma alltså, inte hem till studiestaden. Ännu en helg tillsammans med familjen går mot sitt slut. Ännu en gång har jag konfronterats med mina tankar och känslor som ömsom håller mig emotionellt tätt intill min familj och ömsom ökar avståndet. Acceptansen är stor, men förståelsen är minimal. Men jag älskar min familj i vilket fall...

Mamma noterade förresten att jag varit ovanligt hjälpsam i hemmet under de gågna dagarna. Jag mumlade något om my duty men hon ville inte koppla ihop det med Islam. Jag tycker det är intressant att majoriteten av Islams uppförandekoder även teoretiskt återfinns i vårt samhälle (problemet är att ingen efterföljer dem). Varför hjälper jag plötsligt min mor med hushållssysslor och varför har jag plötsligt ett större tålamod med henne? Jag har ju alltid vetat att det är vad jag just borde ha gjort och varit under hela mitt liv. Svaret finns i belöningen, nu vet jag att belöning väntar efter det här livet...

No comments: