Monday, April 23, 2007

Saknar Inspiration

Detta inlägg fungerar mest som en påminnelse till mig själv!

Jag saknar inspiration! Tiden bara rinner iväg utan att jag får något gjort! Inget ovanligt när det gäller mig, men så tråkigt att det alltid händer när jag har som mest att göra. Förutom engelska provet som väntar idag, har jag imorgon finska och spanska prov. Jag har inte skrivit en enda text på finska, så som jag planerat att göra. På onsdag borde jag lämna in en uppsats på 1000 ord, uppsatsen hade jag planerat att skriva i påsk, men som vanligt så har jag inte ens börjat.

Jag har böcker som är försenade till biblioteket för att jag inte orkat gå och lämna dem tillbaka. Deadlinen för inlämningsuppgiften i problemlösningsmetoder närmar sig med stormsteg, den här gången måste jag försöka göra övningarna på riktigt. Vad hände med kandidatuppsatsen? Jag borde väl varit halvvägs vid det här laget? Matteböckerna är kvar i Stockholm, jag måste komma ihåg att betala terminsavgiften och anmäla mig till tentorna.

Förutom detta har jag förstås två suror att lära mig till veckoslutet, repetera ayat al-kurssi och de arabiska ord och bokstäver som jag hittills lärt mig. Det där brevet för arbetsansökan borde jag verkligen få skrivet och ivägskickat till några ställen. Sedan får jag inte glömma att skicka in kompletteringen (högskoleprov + Sture-utdrag) till Antagningen, och så bör jag få iväg brevet till SAS EuroBonus.

Det är mestadels småsaker som jag bör göra, men då jag inte har någon som helst ordning på mitt liv just nu, så får jag absolut ingenting gjort. Effektiviteten... Var är den? Ibland dyker den upp helt oväntat, men när jag som mest behöver den så gömmer den sig någonstans utom räckhåll. Jag tror att den oftast brukar komma fram då även disciplinen väljer att infinna sig, de går liksom hand i hand... Tänk om jag kanske skulle leta efter disciplinen idag -efter engelska tenten? Jag tror nästan det..

På onsdag har H incha Allah online-träff med min lärare i Islam. Jag är nervös... Borde det inte vara H som är nervös??

* * * U P D A T E * * *

Jag måste ju köpa en ny mobil också...

1 comment:

Anonymous said...

du, så där är det ALLTID för oss vanliga dödliga!

cooolt! :) så du har skvallrat nu då -de vet om din sommarplan?!

lämnade in (inte helt färdig, men äh) uppsats igår!! o idag ska jag träffa handl. detta efter att låst in mig en vecka o skrivit; tror jag var ute 4 ggr melllan mån-mån ungefär...

lycka till med alla proven!

kram!