Friday, October 26, 2007

ack, den nya ideologin förstör samtliga generationer...

Mamma har tv! Inte så konstigt i sig, men inte så bra för mig... När jag har tillgång till tv så lägger jag alldeles för mycket tid på att sitta och stirra på dumburken. Jag har ju annat att göra, både viktigare och intressantare saker att göra, men jag blir som förhäxad. Att titta på tv är som att äta godis, när jag väl börjar så kan jag inte sluta....

Inte nog med att jag lägger alldeles för mycket tid på den här hjärndöda aktiviteten, jag blir dessutom arg av vad som visas på skärmen. Klockan är inte ens elva på förmiddagen och jag har redan sett folk sitta och slurpa i sig vin (i 'Nyhetsmorgon') och champagne (i 'Efter tio').

Tycker ni att det är bra att tv ger signaler att det är 'okej' att börja dagen med att dricka alkohol?

Tycker ni att det är bra att man förhärligar drickandet av alkoholhaltiga drycker?

Tycker ni att det är bra att alkoholen får allt större utrymme i media, utan att informationen om riskerna ökar i samma takt? Känner ni till alla risker? Eller vill även ni blunda för dem?

Skriv till Janne Andersson på tv 4: tittarombudsmannen@tv4.se

No comments: