Wednesday, October 31, 2007

okej, nu blir jag arg.

Läser Nyan om vem som ska bli ny ordförande för sossarnas styrelse. Valet ligger mellan den gamle räven Sundback och den unga pigga Gunellskan. Så här säger min fd tränare Winé,

Vi ska söka efter förnyelse, men samtidigt är det bra med erfarenhet. Medlemmarna har ett stort förtroende för Barbro Sundback. Många pratar också för Camilla Gunell, men samtidigt vet vi vilken situation hon befinner sig i.

Vet ni, kära läsare, vilken situation hon befinner sig i? Vilken situation som gör det berättigat att ge en annars person förträde till platsen som ordförande... Jo, det är en sitation som jag, i min enfald, trodde att inte var ett godtagbart argument för att inte ge Gunell jobbet. Ett argument som jag trodde man kunde kalla diskriminering... Gunell är gravid och ska få sitt andra barn i januari.

Hur ska jag nu kunna koncentrera mig på studierna? Jag blir så upprörd...

No comments: