Wednesday, October 31, 2007

visst är jag löjlig....

Jag är hemlös. Eller, egentligen så är det väl tvärtom, att jag har massor av hem, men det är just det som ger mig känslan av att vara hemlös. Vart jag än kommer så påpekar den där klumpen i magen att jag bara är på besök, t.o.m. i mitt riktiga hem. Jag har flyttat runt sedan jag var arton, men aldrig har jag känt så här tidigare. Jag känner mig något splittrad, sovsäcken (som jag haft sedan liten och som jag känner mig helt hemma i!) är i Åbo, lakanen i Frankrike, sängen på Åland och matbordet i Stockholm (kläder har jag överallt, men främst i väskan).

Incha allah. Tio dagar är jag nu på besök här hemma, sedan åker jag hem igen. Med minst två dagar hemma i veckan och resten hemma, det blir en del att åka fram och tillbaka, dessutom måste jag väl åka hem någonting nu och då också. Dagen före julafton åker jag sedan hem igen, här hemma blir det väl en vecka eller så, sedan flyttar vi till ett nytt hem. Incha allah.

No comments: