Wednesday, April 23, 2008

Andnöd

Tänkte jag skulle vara ute i god tid med min Viking Line-bokning, jag har för mig att jag dessutom hört talas om någon rabatt man får om man bokar i lång tid i förväg. Men jag vet inte vad jag skall tro. Resultatet för en reguljär resa, Åbo-Stockholm en måndagnatt i juni...

  • med frikort och en B2P hytt -> 116 euro.
  • med studerande"rabatt" och en B2P hytt -> 148 euro.

Observera att studerande"rabatten" ger en rabatt på hela FEM euro jämfört med ordinariepris!!

En kryssning med avgång samma tid som den reguljära resan kostar med en B2P hytt 80 euro. Jag kan tillägga att 80 euro är betydligt mera än vad min flygbiljett Paris-Sthlm-Paris kostade.

Vad gör jag? Jag kollar Blue1 och upptäcker att en enkel flygresa Åbo-Sthlm kostar 49 euro!

No comments: