Friday, April 11, 2008

nu: fredag igen

Under mina fyra dagar som jag varit på kobben så har det snöat. Jag som sett fram emot en vacker vårresa, med möjlighet att vara ute på gården och fixa, plantera blommor, klippa gräs och elda. Men det är inte mycket som jag vill vara ute när det är två grader och nederbörd...

Igår var jag faktiskt ut en sväng, med ytterbyxor och dubbla strumpor. Jag var ut och gick med stavar, och såg bland allt skräp (tomma ölburkar, cigarettförpackningar, godispåsar och tom en matta som såg ut att komma från ett bilgolv) några blåsippor i diket längs med vägen. Just då började solen sticka fram bakom de mörkgrå molnen och sista biten hem kändes som en riktigt mysig vårpromenad. Inte långt hemifrån mötte jag någon som såg ut att vara min kompis pappa, men med solen i ögonen så var det i stort sett endast en reflexväst jag såg.

2 comments:

sedermera said...

haha, vad roligt! pratade med mamma idag o precis innan vi lade pa kom hon pa att 'aah just det, pappa hade sett en tjej med slöja ga stavgang, det maste ju ha varit c'. sa yep, det var min far! :)

Anonymous said...

hoho, tjej med slöja på stavgång! låter rätt skoj!! :)