Monday, August 11, 2008

Nyhetsflöde

Hoho.. Jag kan inget annat än skrockandes ruska på huvudet.

Vem bryr sig om vad som händer i Litauen? Varför inte publicera en artikel varje gång som en muslimsk förening i Sverige får symboler sprayade på moskédörren och grishuvuden inkastade genom sönderslagna fönster? Men nej, sådant är inte intressant för Bonnier-ägda DN eller islamfientliga SvD...

Och varför är jag inte förvånad över "nyheten"? Det är liksom ingen nyhet precis...

Det är inte bara propagandakrig från Rysslands och Georgiens sida. Nejdå, tom Sveriges egna utrikesminister för ett propagandakrig. Liksom all "fri" media i vår värld -har jag märkt.

Slutligen, jag kan inte låta bli att inte tycka synd om pöjken. Stackarn, det är väl bara att sälja den snofsiga bilen?? Du får ju ändå inte köra den... Som att ett "jobbärende" skulle vara en ursäkt för att få köra snabbt. Hmpf. Inte heller räcker det med att vara "ensam på vägen" -vad händer om något hoppar upp på vägen rakt framför dig? Är du fortfarande ensam då? Kanske en stor älg eller ett litet barn som är med mamma ute och plockar svamp? Allt kan hända när man kör bil. Det finns inga ursäkter för att köra för fort!! (Okej okej, jag är kanske inte den mest berättigade att påpeka att man inte ska köra för fort, men ja ha fått vett i huve att ja no fattar att inga köra SÅÅ fort -på kobben.)

No comments: