Saturday, October 31, 2009

dagens goda gärning utförd

Eftersom far min är på besök här hemma kanske två gånger i året, så har jag till uppgift att gå genom hans (och min) post varje gång jag kommer hit (jag undrar vem som skall gå genom vår post och betala eventuella räkningar nu när också jag åker bort). I torsdags när jag gick igenom posten så hittade jag ett litet kuvert inuti ett oigenklistrat brev från Folktandvården, på kuvertet stod det EDF och ett cedex nummer. Eh? Vad är det här? Och så börjar jag öppna kuvertet med tankarna Vad har jag gjort nu? Varför skulle jag eller min man lägga något brev till vår elleverantör i Paris bland pappas post? Eller har vi fått det här brevet? Men det står ju ingen adress!?? Först när jag öppnat brevet och tittat en stund på checken på nästan 60 euro (~600 sek) som låg i kuvertet så började jag förstå hur det låg till. Brevet hade kommit helt fel! Visst, jag brukar hitta grannens post bland pappas brev, och det är säkert inte kul att få sina räkningar tre månader försent, men det är ju rätt port det handlar om iaf! Den här gången hade brevet inte ens kommit till rätt land! Tja, brevet hade inte kommit särskilt långt alls, det visade sig att avsändaren bodde bara några kvarter bort. Nu har han iaf fått tillbaka sin utskrivna check och verkade väldigt glad för det! Så glad att han lade handen på min arm och jag kände hur jag omedvetet, okontrollerat och knappt synbart ryckte till vid beröringen. Hur skall jag undvika dessa situationer?? Jag möter helt klart fel typ av killar! :-) För att undvika dessa awkward situations så vill jag bara skrika Guys - hands off!

No comments: