Saturday, October 24, 2009

jag glömde ju rubriken...*

m

Äntligen har vi en ny lägenhet! Bara 70 m^2 större än vår förra lägenhet... (För er som inte visste, vi hade tidigare ett krypin på 16 m^2). Jag ser så fram emot att få slå mig till ro. Tyvärr är hyran lite dyr, så eventuellt blir vi inte så länge utan försöker hitta något att köpa istället. Jag är "lite" nyfiken på hur huset ser ut och hur området är...

Idag är jag annars helt slutkörd. Vi hade besök över natten och jag satt uppe sent med faster medan bror och kusin var till en grannholme och umgicks med "gänget". Sedan upp tidigt för att fara ut på cykeltur. Jag börja bli gammal och orkar inte med någonting längre.. Egentligen var det tänkt att vi skulle promenera, men jag lyckades stuka stortån (!) igår när jag skulle bära upp två madrasser på vinden. Tån är alldeles svullen och skiftar i en blå-röd-lila färg....

Jag har tänkt i flera dagar nu att jag borde skriva något intellektuellt om två tv-program som jag sett, men det blir liksom aldrig av. Det är som vanligt med andra ord, jag försöker att verka så intellektuell och duktig, men i själva verket så presterar jag ingenting! [...] Jag ska nog lägga mig ner på soffan igen -tån måste ju vara i högt läge!

* Ibland undrar jag hur många det är som läser min blogg med rss-feeds. Ni måste ju bli himla trötta på mig när jag bara uppdaterar och uppdaterar och uppdaterar, små små stavfel och annat felaktigt som slinker igenom och upptäcks först efter publicering. Jag ber om ursäkt för detta!

6 comments:

Maryam said...

Men så spännande! :) Verkligen roligt. Ibland så känns det som om att "man" är less på att åka omkring och det är skönt att slå sig till ro.
Jag är så nyfiken på var ni tar vägen och om din man har hittat jobb m.m. så nu får du faktiskt förklara ;). 70 km2 är ju faktiskt riktigt stort (vi är fyra stycken på 49 km2 :), härligt!
Haha, man måste ju bara skratta lite, jag menar, det är ganska så skickligt att stuka stortån :). Hoppas det blir bra snart, inchallah.
Kramar och fredshälsningar från mig

it's a lifestyle... said...

Du har mail, syster. :-)

Jag tycker det är oerhört skönt att jag inte visar min tå till någon, så ingen behöver tro att det är min man (som befinner sig på en annan kontinent) som misshandlat mig! Men jag måste hålla med om att det är lite skrattretande att lyckas stuka stortån..

Förresten så har vi bara 86 kvadratmeter, inte 70 kvadratKILOmeter, lägenhet.. ;-) Men det räcker nog till med 86 m2 också... Jag som verkligen INTE gillar att städa!

sedermera said...
This comment has been removed by the author.
it's a lifestyle... said...

just det, det finns inte längre några ursäkter för att inte komma på besök! :)

li said...

men vagar man fraga var?? jag hanger inte alls med, vilken varldsdel/land/stad?? men jo, bra (lyx!!) later det def!! kram!

it's a lifestyle... said...

på en annan kontinent nära dig... :-)