Sunday, October 11, 2009

mammas dator har crashat* och jag ligger lååångt efter i skolarbetet**...

[Vi] skyr den som [...] vill skaka hand. [SvD.se]

Tänk att en flunssa kan ändra på så djupt rotade kulturella vanor som att hälsa genom att skaka hand, medan Gud inte är en tillräcklig orsak...

[H]e wants the Palestinians to talk peace to Israel without conditions. [...] After breaking his pre-election promise to call the 1915 Armenian massacres by Ottoman Turkey a genocide, he has urged the Armenians to sign a treaty with Turkey, again "without pre-conditions". [The Independent]

Mr Fisk has done it again! Mitt i prick! Om varför jag inte hyllar vår nye Nobelpristagare..

* Mammas dator har skärgårdens livsnödvändiga mobila bredbandsmodem.

** Utan internet så kan jag varken delta på seminarier eller lyssna på ljudfiler eller ladda ner studierelaterat material. Framförallt så kan jag inte använda mig av de online-dictionaries som jag vanligen använder mig av i studierna.

2 comments:

sedermera said...
This comment has been removed by the author.
it's a lifestyle... said...

jag skrev ett alldeles för långt svar för någon dag sedan, men så strulade uppkopplingen eller något och allting försvann.. :-( men kanske lika bra det, svaret var som sagt lite för långt! :-)

den här gången skall jag bara svara på din fråga, molly!

jag skakar nog hand ibland ännu *skäms på mig* men undviker att vara den som först sträcker fram handen. men det har också hänt att jag i en pressad situation har sträckt fram handen först i en ren ryggmärgsreaktion. som för att avväpna en spänd situation. det tycker jag inte om.

i övrigt så kommer det faktiskt ganska naturligt för mig att undvika närkontakt med män. jag undviker gärna också situationer där jag är ensam med en man (vilket ju inte gått så bra på jobbet då, förstås).

om det finns någon manlig läsare här så vill jag berätta att om ni möter mig och lägger er högerhand över hjärtat som en hälsning, så kommer jag varmt att respektera Dig för Din respekt mot mig.