Friday, October 30, 2009

khutba!!

Idag har jag varit på min första khutba på minst ett halvår! Jag har faktiskt sprungit i moskén nästan hela dagen.. Dhur, asr och maghreb.. :-) Det märks att jag varit på en nästintill öde ö under det senaste halvåret! Khutban handlade iallafall om sheikh Muhammed Knut Bernström som gick bort den 21 oktober i år. Muhammed var en tidigare svensk diplomat som konverterade till islam och översatte Koranen till svenska. Må Allah acceptera Muhammeds goda gärningar och förlåta hans synder, må Allah välsigna Muhammed och öppna Paradisets portar för honom. Ameen.

Annars kan jag meddela mina kära läsare att jag nu letar efter flygbiljett! Skulle det inte vara för "the reunion" i Åbo i början på nästa vecka och senare för den planerade utflykten med mor och mormor så skulle jag resa redan imorgon. Jag vet bara inte hur jag skall åka. Det finns liksom inga billiga flyg från nordeuropa till centraleuropa OCH från centraleuropa till nordafrika. Suck...

EDIT För att förtydliga mig.. det finns billiga flyg, men inte till och från samma ort i centraleuropa!

No comments: