Wednesday, January 06, 2010

drömmar

Inatt jag drömde något som
jag aldrig drömt förut..

Nu drömde jag inte om fred som Cornelis Vreeswijk gjorde, men jag drömde en hel massa andra mer eller mindre konstiga drömmar. Den konstigaste var nog att Molly hade lämnat en kommentar på mitt senaste inlägg om frukostbullarna. Hon skrev något i stil med att "om jag inte har något bättre att skriva om så behöver jag ju inte skriva någonting alls istället för att förpesta vår värld med recept". :-D Molly skulle aldrig ens tänka en sådan sak i verkligheten och hon skulle absolut aldrig skriva en sådan sak.. Det måste ha varit mitt omedvetna som hade enorma skuldkänslor för att jag lägger upp goda recept som inte är veganska... Som ursäkt får jag berätta att jag funderade faktiskt när jag lade upp receptet på hur man kunde göra det veganskt, för mjölken och smöret kan man ju välja veganska alternativ, men hur gör man med ägg?

Undrar vad jag drömmer när jag incha allah kommer att lägga upp recept för lammkött och kyckling?

PS. Nu kom jag på att jag ju planerat att skriva om nakenscanningen på flygplatserna, men det får vara till en annan gång...

6 comments:

Anonymous said...

Salam ALaykom? Är du vegan eller?

sedermera said...
This comment has been removed by the author.
it's a lifestyle... said...

Anonymous >> Wa aleikoum salam.

Nej, jag är inte vegan. Men jag har en vän som brukar läsa min blogg och som är vegan, det var henne jag tänkte på när jag skrev inlägget och funderade på om man kunde göra om receptet till veganskt.

Däremot så var jag vegetarian innan jag blev muslim. Det är något som påverkar mig än idag då jag äter betydligt mindre kött än medel-svensson/marockanen. Det positiva med det är att det påverkar både mig och min mans köttkonsumtion och våra respektive familjers. När jag är närvarande, vill säga. :-)

Molly >> Intressant det där med "istället för ägg".. Jag googlade och hittade några fina länkar.
* http://www.greenoption.org/vegprodukter/agg.html
* http://www.familjeliv.se/Forum-3-39/m27272376.html
* http://www.mjolkfri.com/

Kan man ha både bakpulver och jäst i sin deg?

Det är roligt att baka, i synnerhet när man är klar med baket, men mindre roligt när det man bakade är slut igen..

Hum, när jag tänker på veganmat/bak så tänker jag alltid på dina berömda sojapannkakor.. Så nu blir jag alldeles sugen på pannkakor/plättar.. :-S

Emma said...

Salam Alaykom... Den låten inatt jag drömde var en av mina faoriter när jag var yngre.......

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
it's a lifestyle... said...

Wa aleikoum salam. Ja, visst är den bra?! Men så mycket längre än en dröm lär vi inte komma fred på jorden.. Titta bara på Israels ovilja att ge sina medmänniskor ett drägligt liv, så förstår man att fred är betydligt längre bort än horisonten... :'-(