Friday, January 08, 2010

hemlängtan

Visst är det mysigt när vinden tjuter i knutarna och regnet smattrar. Jag har däremot knappt sovit en blund inatt då jag ständigt vaknade av regnet som slog mot fönstret och vinddraget som drog genom sovrummet. Dessutom har det åskat hela natten och under morgontimmarna var åskan lite för nära oss för att ljudet skulle vara behagligt att lyssna på.. Nu har också köldknäppen kommit till oss. Sol och 20 grader är ett minne blott, nu är det regn och 10 grader som gäller. Med otäta hus och utan värme. Jag längtar hem.... må det vara snöstorm och -20 grader, men inomhus har ni åtminstone 19 grader!! Förresten så har jag läst att ni skall få det varmare nu...

2 comments:

Emma said...

Salam Alaykom... Det där med hemlängtan är svårt... Själv har jag hemlängtan, fast inte till Sverige som är mitt "land", utan till min makes hemland Libyen där hela familjen bor (hans familj är lika med min familj) även om jag aldrig avrit där :)

it's a lifestyle... said...

Wa aleikoum salam. Mitt problem består väl i grunden av att jag, oberoende var jag är, alltid längtar någon annanstans... :-S